+Follow or +Home
Love Story ♥
The Princess!



Hello.
I'm Nur Syafiqah. You can call me Syaphy.
I in love with Mohd Aizat Adha.
I love him and only him in my heart :P


My Beloved Prince!



Muhd Aizat Adha is mine
I do love you much sayang, forever
In sya Allah, my future husband to be. Amin
I wish to be forever with you sayang


About Stuff Entry Linky




Credit!



Edit By :Nur Syafiqah


Best trip with them Ever !
Saturday, June 1, 2013, 0 Lover[s]

Hi people !

Assalamualaikum :)
Hihi sehat? dah makan?
Lama gila gila dah aku tak merapu kat blog neh. haiyaaa
Bukan takda cerita, sebab banyak cerita lahh aku tak larat nak cerita
tediaa ayat aku. hm pon boleh lah kan .
This tyme nak story apa eh? 
Haaaa okay dah ingat, nak story trip kami.
Rancak balik kot ha !
Kami plan 2 minggu ohh sebelum pi.
Plan nakpi mula2 pakat nakpi buat at last tinggai kami 4 orang ja.
Me, Aizat, Yun and Faris
Okay cerita dia macam neh cita dia
Kami banyak plan, kalau tak jadi ka apa boleh ubah
hihihi
otak mau cekang !!
Okay bermula petang jumaat selepas aku dah check result poli
and then aku dengan Aizat dapat !
Hooorayyy !!
Alangkah bahagianyaa aku !!
Tapa la pas tuh dalam area pkoy 3, yun mai ambik aku naik moto pi Arau sebab nakpi kat faris. Depa nak sewa keta kat Kuala Perlis . Tunggu punya tunggu keta sewa yang kami nak ambik tuh tadak. Then terpaksalahh pi meronda cari keta sewa yang lain area arau. tyme tuh dah pkoy 7 lbeh2 dah.
Finally jumpa ! Aaaaaaaaahhhh penat ohhh lenguh juboq cekk oi.
Then yun ngn paris settle la pasai keta, guna lesen yun.
aceyyy dengan happy nyaa ambik keta then teruihh nakpi ambik Aizat lahh kan sebab plan lepas tuh nakpi penang.
Kami sewa keta viva ja tyme tuh.
Punya la dok syok, sampai kat traffic light jitra yang dekat balai polis lama tuh tetiba keta mampoihh !
Ohh damn !!
Cuak baq hiangg mampoihh kat traffic light then tak hdup plak tuh.
kmi buat la pala tau pi check ayaq kt tangki, then start tak bunyi jugak. terpaksalahh tolak keta pi tepi sikit. nakhareyyy cuak kot !
Nak dijadikan cerita ada seorang hamba Allah neh stop then tolong kami. Alhamdulillah lega la sat . tyme tuh kami dok sibuk call kat tempat sewa keta, tapi haram tak angkat. then abg tuh tolong generate battery ka cemna tah. 
Bayangkan, kami bawak keta tuh balik slow2 pi Arau dengan guna lampu signal ja. Gila memang mencabar lahh, dengan hujan rintik2.
Ishh boleh pi aehhh jadi cemtuhh. Aku pon kalut call Aizat bagitau apa suma. Then tyme otw balik tuh, tempat sewa keta tuh call balik apa suma, naseb laaa kami.
Aku yang cakap. tapi tyme tuh kmi dah nak sampai tempat yg kami sewa tuh.
Dan sampai kena la tunggu pulak sebab tempat tuh dah tutup haa. Depa tuh pulak rumah kat padang besaq. stengah jam jugak la tnggu. 
Then settle dah apa suma, kmi ambik jugak viva tapi problem aircond, haiyaaa takpa lahh janji jalannnnnnnnnn
Tyme tuh kmi bertolak pi ambik aizat dah kat pantai johoq. ada dalam pkoy 11 lbeh2 haa. tara nak sampai kat dia lagi. kami tnggu dia kat nasi lemak royale. dan sampai tuh depa teruih drive pi car kedai makan sebelum meneruskan perjalanan.
Dah makan siap story apa suma, kmi bertolak tyme tengah malam.
For the first tyme aku tengok Aizat drive sbb before this dy takda lesen tp boleh drive.
Tak laqat la sng nak menggila sebab tadi letih tolak qeta apa suma. aizat la yang dok segaq bugaq lagi. 
Thennnnn bermula lahh pengembaraan kami yang sangat menarik tuh
kihkih
excited mehhhh
Okay plan nakpi Penang.
Tenenew Aizat, Yun dengan Paqishh apa suma pakat drive bergiliaq ahh kecuali aku. well aku yang tatau drive. haha
Memang awesome nak mati kami pi penang dalam pkoy 2 3 pagi macam tuh
Serious cantik gila beb pemandangan kat atas jabatan pulau pinang tuh malam2
aku yang kat sebelah aizat neh tak sempat nak ambik gambaq. dok main game temple run dengan subway surf ja sambil menyanyi kat dia.
hahaha how sweet mehh
Yun dengan Paqihh tah tidoq ka apa kat belakang. Then perjalanan kami memang lahh awesome dengan keta takda aircond . memang pakai angin luaq ja sampai sejuk la.
Then kami sampai penang , haram tatau jalan pun. ikot signboard yang ada ja, bila nampak batu feringghi ja belok. ikot ja. janji sampai. 
hahaha naseb aku penah ada pengalaman sendri pi penang ha
Ikot ikot the ikot sampai la satu tempat nehh, batu feringghi la. aku penah jejak kaki tang tuhh da.
seriously memang tepi pantai gila2 kot. tyme sampai tuh dh pkoy 3 pagi kot. aku dengan yun pi la tnya hotel yang aku pnh pi tuhh. pi pi tanya full baq hianggg
frust lahh sat. mana nk cari hotel tyme macam tuh kan.
kata pon cuti memang lahh full.
dengan aizat nak terkencing mmg nak cari toilet pulak.
Pi lahh dok tepi pantai sat. orang pon dok ada lepak lagi tyme tuhh.
bar dengan pub mmg buka lg la tyme tuh.
kebetulan kami tanya pakcik homestay tuh dia suruh terus lagi pi teluk bahang or what lebih kurang macam tuh la.
kami pon mana nakpi tau, nek la keta pi sana kan, lepas daripada hard rock cafe dah apa suma. then jumpa polis buat roadblock
haa memang bengong lahh. naseb yun yang bawak.
gila siot, naseb parish tak bawak, kalau dak mmg cari pasai la.
dah jmpa polis, cangak lagi, semua kena turun la. polis tanya kami nakpi mana. hahahahha bodo kami pon tatau jalan la.
then dia mntk ic semua pastuhh lesen yun la kan. dia kata "hampa nakpi mna blah atas nuh? pi cari bala?"
kami neh dengan tercengang ah mana nakpi tau bala ka bulu blah atas nuhh.
yang yun lg style nakpi jwb nak cari hotel ka motel tah, naseb aizat cover. bontot jd. hahahha lawak lawak
you know what, polis tuh check keta kami mcm kami neh bawak dadah ohh.
well kami kan pi couple. macam hareyy lagi.
check sampai bawak seat apa suma. haha bukan ada apa pon. eno halia aku ada lahh kes aku tak keluaq ayaq perut kosong. hahahha
lawaknya bila ingat balik.
tanya macam nak makan kami ja.padahal kami rilex ja, kami dah 18 okay 18. dah besar. hhahahaha
then aizat dok tak diam, dok terlompat lompat.
pastuhh polis kata " yang hang neh awt dok terlompat lompat?" aizat slumber ja kata " nak terkencing dari tadi lagi neh" hahahahahahha
lawak seyhh
then dia bagi lesen ngn ic balik, kami pon u-turn ahh. pi kat petronas nak si minyak dengan pi rest2 cari toilet dulu.
Bila dah sampai situ, pakat serbu toilet.
hahaha lawak
tyme stop tuh sembang2 apa suma dulu lahh sblm teruskan prjalanan
yang bestnya tukaq plan nakpi bukit merah plak
hahaha mana kelia pun
tapa lahhh kami pon teruskan perjalanan
aizat yang srive pulak, so aku lahh yang dok sebelah dia.
kihkih then sambil drive aku dok nyanyi kat dia
haha buat sweet
lagu iamneeta- terima kasih
nyanyi sesama. sweet k sweet
hahaha
then drive keluaq dari penang apa suma masuk la highway yang gelap tuh.
mengantok lahh jugak aku tapi cover macam tak lena
hahaha
Tyme tuh dah dalam pkoy 4 bpa tah pagi. perghhh !!
Aizat drive sampai RnR Bukit Semanggol
tudiaaa perak dah cekk oi
haha then kami berhenti lena tang tuh la
Then keesokkan pagi nyaa Yun dengan Paqishh plak la yang drive, aku dengan aizat lena kat belakang.
hahahha
kesian aizat, dia lena duduk yang aku neh lena ats riba dia
well aku memang manja sikit
dan boleh lena mana ingat apa dah.
yang aku sedaq bila dah sampai SP
pi cari carnival then pi makan.
kami pi makan kat kedai mamak mana tah.
Lepas makan, tepat pkoy 10 kami pi carnival.
kalau dak nakpi bkt merah tapi takot tak smpat balik pulak
so
pi carnival tuh aizat dengan paqishh beli ticket aku dengan yun pi meronda dok tengok topi.
yun ahh pantang tengok bnda2 macam tuh
hahaha 
then kami pi mandi
tettttttttttttttt
Okay tyme dah lepas mandi tuh kmi nakpi amanjaya mall
omg ! muka i burn !
hahaha tgn aku burn terok gila
yun dengan paqishh mandi naek awai lg.
panas katanya
hahaha
hantu btoi
ni tyme nakpi kat parking keta sempat lah menggedik dengan yun dulu
Tenenewwww
gambaq aku dengan Aizat haram tak clear k
sebab kami buaihh
gambaq yun dengan paqishh lawa sebab aku tangkap
hahahhaha
besa la dok kalut dengan syok ja mana nak sempat tangkap gambaq
then story balik umh takmau cerr tak best sebab berpisah dengan aizat tersayang dah.
hahahahha
whatever it is memang pengalaman yang menggila gilakan
kenangan tetap ada.
Yun, me love you.
kawan me yang paling menggila bersama.
for Aizat, thanks coz spending tyme with me, iloveyou sayang :)

thanks reading peeps !
xoxo
<--Older Post | Newer Post-->